Palpa tiedottaa - Kauppa Marraskuu 2017

04.12.2017

Tunnistetarrojen toimitusaikataulu muuttuu 11.12.2017 alkaen

Palpa lähettää tunnistetarrat palautuspisteille jatkossa maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin. Haluamme muistuttaa kaikkia palautuspisteitä tilaamaan tunnistetarrat ajoissa.

Tarroja voi tilata lisää Extranetistä (extra.palpa.fi) tai osoitteesta asiakaspalvelu@palpa.fi.
Käytättehän palautuksissanne ainoastaan oman yrityksenne tai toimipaikkanne tunnistetarroja.

Juomapakkausten lajittelu

Juomapakkausten oikeanlainen lajittelu ja palauttaminen ovat välttämättömiä niin materiaalin uudelleenkäytön kuin hyvitysten maksamisenkin kannalta.

Tölkit
Tölkit palautetaan automaattisäkissä tai Palpa-laatikossa. Manuaalisäkissä palautetaan ainoastaan tölkit, joita ei ole palautettu automaatin kautta. Kuljetusyksikköön ei saa laittaa muita juomapakkauksia tai roskia.

Muovipullot (KMP)
Palpan panttimerkillä varustetut muovipullot palautetaan automaattisäkissä tai Palpa-laatikossa. Manuaalisäkissä palautetaan ainoastaan Palpan panttimerkillä varustetut muovipullot, joita ei ole palautettu automaatin kautta. Kuljetusyksikköön ei saa laittaa muita juomapakkauksia tai roskia. 

Lasipullot (KLP)
Lasipullot palautetaan lasiastiassa. Astiaan ei saa laittaa muuta lasimateriaalia, posliinia, keramiikkaa tai roskia.

HUOM! Lasipulloja ei saa palauttaa manuaalisäkissä. Lasinsirpaleet ovat turvallisuusriski sekä kuljettajalle että käsittelylaitoksen henkilökunnalle ja ne saattavat rikkoa laskentalaitteen.
Mikäli palautus ei vastaa Palpan ohjeistusta, voi panttihyvitys palautuksesta jäädä saamatta.

Muistattehan noudattaa Palpan lajittelu- ja palautusohjeita kaikissa palautuksissanne.

Lisätietoa palauttamisesta

Palpan extranet 

Extranetissä palautuspiste voi mm. päivittää yhteystietojaan, perustaa uusia Extranet-käyttäjiä, tilata lisää tunnistetarroja, tarkistaa palautustietoja, reklamoida puuttuvista palautuksista sekä ilmoittaa toiminnan lopettamisesta. Käyttäjätunnus ja salasana on lähetetty rekisteröitymisen yhteydessä.

Lisätietoa Extranetistä ja käyttäjärooleista

Palautustilitysten vastaanotto sähköpostitse

Palautustilitykset paperilaskuina vastaanottavat palautuspisteet voivat nyt halutessaan muuttaa Extranetissä laskun toimitustavaksi sähköpostin. Tiedot voi päivittää Yhteystietojen hallinta -osiossa.

Palautuspisteelle lähetetään sähköposti, joka sisältää linkin avattavaan laskuun. Lasku lähetetään ainoastaan yhteen sähköpostiosoitteeseen.

HUOM! Ainoastaan pääkäyttäjä voi muuttaa laskun toimitustapaa ja sähköpostiosoitetta.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Extranetissä palautuspiste voi mm. päivittää yhteystietojaan, perustaa uusia Extranet-käyttäjiä, tilata lisää tunnistetarroja, tarkistaa palautustietoja, reklamoida puuttuvista palautuksista sekä ilmoittaa toiminnan lopettamisesta. Käyttäjätunnus ja salasana on lähetetty rekisteröitymisen yhteydessä.

Lisätietoa Extranetistä ja käyttäjärooleista

Palautustilitysten vastaanotto sähköpostitse Palautustilitykset paperilaskuina vastaanottavat palautuspisteet voivat nyt halutessaan muuttaa Extranetissä laskun toimitustavaksi sähköpostin. Tiedot voi päivittää Yhteystietojen hallinta -osiossa. Palautuspisteelle lähetetään sähköposti, joka sisältää linkin avattavaan laskuun. Lasku lähetetään ainoastaan yhteen sähköpostiosoitteeseen. HUOM! Ainoastaan pääkäyttäjä voi muuttaa laskun toimitustapaa ja sähköpostiosoitetta.