REGISTRERA SOM RETURSTÄLLE

För att en mottagare ska kunna ansluta sig till Palpas retursystem förutsätts registrering hos Palpa för utbetalning av pant- och hanteringsersättning. Registrering kräver FO-nummer. Registreringen görs med hjälp av en elektronisk registreringsansökan. 

Retursystemens regler finns i materialbanken.

Fyll i registreringsblanketten på extranet. Om du vill kan du skriva ut en kopia av formuläret efter att du skickat det.

Palpas kundtjänst kommer att granska informationen och godkänna registreringsansökan inom några dagar. Om returstartdatumet är i framtiden kommer Palpa att acceptera registreringen ungefär en vecka innan returen börjar.

Ett e-postmeddelande kommer att skickas till returpunkten när registreringsansökan har godkänts. Både användarnamnet och lösenordet kommer att skickas via e-post till alla Extranet-användare som anges under registreringen. Den första satsen identifikationsdekaler skickas också till returpunkten per post. 

PALPAS EXTRANET

Palpan Extranet är en tjänst för registrerade användare.

På Extranet kan du

  • Beställa mera etiketter
  • Uppdatera kontakter
  • Kontrollera returinformationen
  • Reklamera om saknade returer
  • Skapa och hantera nya Extranet-användare
  • Meddela om avslutning av verksamheten

Mer information finns i Extranet-instruktion.

Logga in på Extranet