Lasipullojen tyhjennyspalvelu
28.04.2021
Tyhjennyspalveluohjeet
Tyhjennyspalveluohjeet on päivitetty alkuvuodesta 2021 ja ne löytyvät täältä:
- Tyhjennyspalveluohje automaattipalautuspisteille
- Tyhjennyspalveluohje ilman automaattia palauttaville pisteille
Käy myös katsomassa ohjevideo tyhjennyspalvelupisteille.
Kaikki palautuksiin liittyvät ohjeet löytyvät verkkosivujemme materiaalipankista.
Lasiastioiden tyhjennysrytmi
Tyhjennyspalvelussa lasiastiat käydään tyhjentämässä toimipisteessä sovitussa tyhjennysrytmissä. Voimassa olevan tyhjennysrytmin ja ajopäivän voi tarkistaa Palpan palautuspisteiden Extranet-palvelun tyhjennyspalveluosiosta.
Mikäli sinulla ei ole tunnuksia Extranet-palveluun, voit tilata ne osoitteesta [email protected].
Mikäli sinulla on tarvetta muuttaa ajopäiviä tai tyhjennysrytmiä, voit olla yhteydessä suoraan palveluntarjoajaan. Yhteystiedot löytyvät Extranet-palvelun tyhjennyspalveluosiosta.
Juomapakkausten lajittelu
Juomapakkausten oikeanlainen lajittelu varmistaa, että kierrätettävä materiaali pysyy niin puhtaana, että siitä voidaan valmistaa uusia elintarvikepakkauksia.
Lajittele ainoastaan lasiset juomapullot Palpan lasiastiaan. Palauta lasipullot ehjinä ja tyhjinä. Juomajäämät lasipulloista likaavat palautusastian ja aiheuttavat mm. kärpäsongelmia kesäkuukausina.
HUOM! Astiaan ei saa laittaa tölkkejä, muovipulloja, keramiikkaa, posliinia, roskia tai muuta lasimateriaalia (esim. juomalasit).
Epäpuhtaudet estävät lasimateriaalin kierrättämisen
Palautuksiin ei saa laittaa roskia tai muita epäpuhtauksia, koska ne estävät kierrättämisen.
Mikäli palautus ei vastaa Palpan ohjeistusta, on kuljettajalla oikeus jättää astia tyhjentämättä. Palautuspiste vastaa epäpuhtauksien takia tyhjentämättä jääneen astian tyhjentämisestä sekajätteeseen omalla kustannuksellaan, mikäli lasiastiasta ei pystytä poistamaan epäpuhtauksia.
Muistattehan noudattaa Palpan lajittelu- ja palautusohjeita kaikissa palautuksissanne.
Lajitteluohje
Lasipullojen tyhjennyspalvelun asiakastyytyväisyyskysely 2020
Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin syys-lokakuun 2020 aikana tyhjennyspalvelussa mukana olleille vähittäiskaupan ja Horecan palautuspisteille. Kysely lähetettiin yhteensä 1999 palautuspisteelle ja vastauksia saatiin 296 kpl. Kiitämme kaikkia vastanneita hyvästä palautteesta.
Palpan lasipullojen tyhjennyspalvelun suositteluprosentti oli 74%.
Lue lisää asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksista täältä.