Käsittelykorvaukset alkaen 1.1.2022

20.12.2021

Palpan hallitus on päättänyt uusista vähittäiskaupan käsittelykorvauksista 1.1.2022 alkaen.

 

 

Lasipullojen tyhjennyspalvelun asiakastyytyväisyyskysely 2021

02.12.2021

Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin loka-marraskuun 2021 aikana tyhjennyspalvelussa mukana oleville palautuspisteille.
Kysely lähetettiin yhteensä 2228 palautuspisteelle ja vastauksia saatiin 273 kpl.

Palpan lasipullojen tyhjennyspalvelun suositteluprosentti on 80 %.

Yhteenveto kyselyn tuloksista

Palautuspisteet ovat tyytyväisimpiä siihen, että tyhjennykset hoituvat sovitusti.
Myös tyhjennysrytmi koetaan sopivaksi ja kuljettajat avuliaiksi.

Eniten haasteita koetaan edelleen olevan tiedottamisessa ja astioiden puhtaudessa. 

Arvosteluasteikko: 1 = erittäin tyytymätön, 3 = neutraali/tyytyväinen, 5 = erittäin tyytyväinen 

Lisätietoa lasipullojen tyhjennyspalvelusta

Lasipullojen tyhjennyspalvelu

28.04.2021

Tyhjennyspalveluohjeet

Tyhjennyspalveluohjeet on päivitetty alkuvuodesta 2021 ja ne löytyvät täältä:

Käy myös katsomassa ohjevideo tyhjennyspalvelupisteille.

Kaikki palautuksiin liittyvät ohjeet löytyvät verkkosivujemme materiaalipankista.

Lasiastioiden tyhjennysrytmi

Tyhjennyspalvelussa lasiastiat käydään tyhjentämässä toimipisteessä sovitussa tyhjennysrytmissä. Voimassa olevan tyhjennysrytmin ja ajopäivän voi tarkistaa Palpan palautuspisteiden Extranet-palvelun tyhjennyspalveluosiosta.

Mikäli sinulla ei ole tunnuksia Extranet-palveluun, voit tilata ne osoitteesta asiakaspalvelu@palpa.fi.

Mikäli sinulla on tarvetta muuttaa ajopäiviä tai tyhjennysrytmiä, voit olla yhteydessä suoraan palveluntarjoajaan. Yhteystiedot löytyvät Extranet-palvelun tyhjennyspalveluosiosta. 

Juomapakkausten lajittelu

Juomapakkausten oikeanlainen lajittelu varmistaa, että kierrätettävä materiaali pysyy niin puhtaana, että siitä voidaan valmistaa uusia elintarvikepakkauksia.

Lajittele ainoastaan lasiset juomapullot Palpan lasiastiaan. Palauta lasipullot ehjinä ja tyhjinä. Juomajäämät lasipulloista likaavat palautusastian ja aiheuttavat mm. kärpäsongelmia kesäkuukausina.

HUOM! Astiaan ei saa laittaa tölkkejä, muovipulloja, keramiikkaa, posliinia, roskia tai muuta lasimateriaalia (esim. juomalasit).  


Epäpuhtaudet estävät lasimateriaalin kierrättämisen

Palautuksiin ei saa laittaa roskia tai muita epäpuhtauksia, koska ne estävät kierrättämisen.

Mikäli palautus ei vastaa Palpan ohjeistusta, on kuljettajalla oikeus jättää astia tyhjentämättä. Palautuspiste vastaa epäpuhtauksien takia tyhjentämättä jääneen astian tyhjentämisestä sekajätteeseen omalla kustannuksellaan, mikäli lasiastiasta ei pystytä poistamaan epäpuhtauksia.

Muistattehan noudattaa Palpan lajittelu- ja palautusohjeita kaikissa palautuksissanne.
Lajitteluohje

Lasipullojen tyhjennyspalvelun asiakastyytyväisyyskysely 2020

Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin syys-lokakuun 2020 aikana tyhjennyspalvelussa mukana olleille vähittäiskaupan ja Horecan palautuspisteille. Kysely lähetettiin yhteensä 1999 palautuspisteelle ja vastauksia saatiin 296 kpl. Kiitämme kaikkia vastanneita hyvästä palautteesta.

Palpan lasipullojen tyhjennyspalvelun suositteluprosentti oli 74%.

Lue lisää asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksista täältä.

Lasipullojen tyhjennyspalvelun asiakastyytyväisyyskysely 2020

01.12.2020

Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin syys-lokakuun 2020 aikana tyhjennyspalvelussa mukana oleville vähittäiskaupan ja Horecan palautuspisteille. Kysely lähetettiin yhteensä 1999 palautuspisteelle ja vastauksia saatiin 296 kpl.

Palpan lasipullojen tyhjennyspalvelun suositteluprosentti on nyt 74%.

Palautuspisteet ovat tyytyväisimpiä tyhjennysrytmiin, kuljettajien avuliaisuuteen sekä siihen, että tyhjennykset hoituvat sovitusti. Myös yhteydenpito koettiin vaivattomaksi.

Eniten haasteita koettiin edelleen olevan tiedottamisessa ja astioiden puhtaudessa. Palpa jatkaa palvelun kehittämistä ja suunnittelee toimenpiteitä, joilla nämä asiat saataisiin toimimaan entistä paremmin.

Alla yhteenveto kyselyn tuloksista.
Arvosteluasteikko 1 = erittäin tyytymätön, 3 = tyytyväinen/neutraali ja 5 = erittäin tyytyväinen

Käsittelykorvaukset alkaen 1.1.2021

06.11.2020

Palpan hallitus on päättänyt uusista vähittäiskaupan käsittelykorvauksista 1.1.2021 alkaen.

  alv 0% alv 24 %
JUOMATÖLKKI (€/tölkki)    
Automaattipalautus, litistävä automaatti 0,02317 0,02873
Automaattipalautus, ei litistävä automaatti 0,01944 0,02410
Manuaalipalautus 0,01944 0,02410
KIERRÄTYSMUOVIPULLO (€/pullo)    
Automaattipalautus, litistävä automaatti 0,02871 0,03559
Automaattipalautus, ei litistävä automaatti 0,01944 0,02410
Manuaalipalautus 0,01944 0,02410
KIERRÄTYSLASIPULLO (€/pullo)    
Automaattipalautus 0,01944 0,02410
Manuaalipalautus 0,01944 0,02410