Lasipullojen tyhjennyspalvelun asiakastyytyväisyyskysely 2022

14.11.2022

Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin lokakuun 2022 aikana tyhjennyspalvelussa mukana oleville palautuspisteille sähköisellä kyselylomakkeella.
Kysely lähetettiin yhteensä 2619 palautuspisteelle ja vastauksia saatiin 381 kpl.

Palpan lasipullojen tyhjennyspalvelun suositteluprosentti on 79.
 

Yhteenveto kyselyn tuloksista

Palautuspisteet ovat tyytyväisimpiä tyhjennysrytmiin sekä siihen, että tyhjennykset hoituvat sovitusti.
Myös kuljettajat koetaan avuliaiksi.

Eniten haasteita koetaan edelleen olevan tiedottamisessa ja astioiden puhtaudessa. 

 

 Arvosteluasteikko: 1 = erittäin tyytymätön, 3 = neutraali/tyytyväinen, 5 = erittäin tyytyväinen 

Lisätietoa lasipullojen tyhjennyspalvelusta

Käsittelykorvaukset 1.1.2023

08.11.2022

Käsittelykorvaukset löytyvät Palpan verkkosivujen Materiaalipankista.

Pantittomat muovipullot

02.06.2022

Pantittomia muovipulloja ei saa lajitella Palpan kuljetusyksiköihin, koska materiaalin kierrätettävyyttä ei voida taata.

Muovin kierrätyksen takia erilaisia muovilaatuja ei saa sekoittaa keskenään. Myös vääränlaiset materiaalit pakkauksessa voivat haitata kierrätystä. 

Palpa ei maksa panttia palautusjärjestelmään kuulumattomista muovipulloista.

Pantittomat muovipullot voi kierrättää palauttamalla ne muovinkeräyspisteeseen tai energiajakeeseen. 

Epäpuhtaudet estävät kierrättämisen

Palautuksiin ei saa laittaa roskia tai muita epäpuhtauksia, koska ne estävät kierrättämisen.

Mikäli palautus ei vastaa Palpan ohjeistusta, on Palpalla oikeus sanktioida palautuspistettä ohjeen noudattamatta jättämisestä. Juomatoimittajalla on oikeus kieltäytyä vastaanottamasta ohjeen vastaisesti pakattuja kuljetusyksiköitä. 

Muistattehan noudattaa Palpan lajittelu- ja palautusohjeita kaikissa palautuksissanne.

Lajitteluohje

Käsittelykorvaukset alkaen 1.1.2022

20.12.2021

Palpan hallitus on päättänyt uusista vähittäiskaupan käsittelykorvauksista 1.1.2022 alkaen.

 

 

Lasipullojen tyhjennyspalvelun asiakastyytyväisyyskysely 2021

02.12.2021

Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin loka-marraskuun 2021 aikana tyhjennyspalvelussa mukana oleville palautuspisteille.
Kysely lähetettiin yhteensä 2228 palautuspisteelle ja vastauksia saatiin 273 kpl.

Palpan lasipullojen tyhjennyspalvelun suositteluprosentti on 80 %.

Yhteenveto kyselyn tuloksista

Palautuspisteet ovat tyytyväisimpiä siihen, että tyhjennykset hoituvat sovitusti.
Myös tyhjennysrytmi koetaan sopivaksi ja kuljettajat avuliaiksi.

Eniten haasteita koetaan edelleen olevan tiedottamisessa ja astioiden puhtaudessa. 

Arvosteluasteikko: 1 = erittäin tyytymätön, 3 = neutraali/tyytyväinen, 5 = erittäin tyytyväinen 

Lisätietoa lasipullojen tyhjennyspalvelusta