Palpa tiedottaa - Kauppa Kesäkuu 2018

07.06.2018

Tunnistetarrojen toimitusaikataulu

Palpa lähettää tunnistetarrat palautuspisteille maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin
Haluamme muistuttaa kaikkia vähittäiskaupan palautuspisteitä tilaamaan tunnistetarrat ajoissa.

Tarroja voi tilata lisää Extranetistä (extra.palpa.fi) tai osoitteesta asiakaspalvelu@palpa.fi.
Käytättehän palautuksissanne ainoastaan oman yrityksenne tai toimipaikkanne tunnistetarroja.

Juomapakkausten lajittelu

Juomapakkausten oikeanlainen lajittelu ja palauttaminen ovat välttämättömiä niin materiaalin uudelleenkäytön kuin hyvitysten maksamisenkin kannalta.

TÖLKIT
Palauta tölkit automaattisäkissä tai Palpa-laatikossa. Kuljetusyksikköön ei saa laittaa muita juomapakkauksia tai roskia.

Palauta manuaalisäkissä ainoastaan tölkit, jotka eivät ole menneet palautusautomaatin läpi.

MUOVIPULLOT
Palauta Palpan panttimerkillä varustetut muovipullot automaattisäkissä tai Palpa-laatikossa. Kuljetusyksikköön ei saa laittaa muita juomapakkauksia tai roskia.

Palauta manuaalisäkissä ainoastaan Palpan panttimerkillä varustetut muovipullot, jotka eivät ole menneet palautusautomaatin läpi.

LASIPULLOT
Palauta lasipullot lasiastiassa. Astiaan ei saa laittaa muuta lasimateriaalia, posliinia, keramiikkaa tai roskia.

HUOM! Lasipulloja ei saa palauttaa manuaalisäkissä. Lasinsirpaleet ovat turvallisuusriski sekä kuljettajalle että käsittelylaitoksen henkilökunnalle ja ne saattavat rikkoa laskentalaitteen. Mikäli palautus ei vastaa Palpan ohjeistusta, voi panttihyvitys palautuksesta jäädä saamatta.

Muistattehan noudattaa Palpan lajittelu- ja palautusohjeita kaikissa palautuksissanne.

Lisätietoa palauttamisesta
 

Palpa-laatikon käyttö

Kasaa ja teippaa laatikko siinä olevan ohjeen mukaan. Laatikko tulee täyttää kokonaan palautusautomaatin lajittelijalla. Teippaa kansi ja liimaa Palpan tunnistetarra laatikon kylkeen pitkälle sivulle. Käytä laatikon alla EUR-lavaa.

HUOM! Laatikkoa ei saa ylitäyttää. Ylitäytetyt laatikot menettävät helposti muotonsa, mikä vaikeuttaa niiden käsittelemistä.

Palpa tiedottaa - Horeca Kesäkuu 2018

07.06.2018

Tunnistetarrojen toimitusaikataulu

Palpa lähettää tunnistetarrat palautuspisteille maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin.
Haluamme muistuttaa kaikkia palautuspisteitä tilaamaan tunnistetarrat ajoissa.

Tarroja voi tilata lisää Extranetistä (extra.palpa.fi) tai osoitteesta asiakaspalvelu@palpa.fi.
Käytättehän palautuksissanne ainoastaan palautuspisteen omia tunnistetarroja.

Juomapakkausten lajittelu

Juomapakkausten oikeanlainen lajittelu ja palauttaminen ovat välttämättömiä niin materiaalin uudelleenkäytön kuin hyvitysten maksamisenkin kannalta.

TÖLKIT
Palauta tölkit manuaalisäkissä. Säkkiin ei saa laittaa muita juomapakkauksia eikä roskia.

MUOVIPULLOT
Palauta Palpan panttimerkillä varustetut muovipullot manuaalisäkissä. Säkkiin ei saa laittaa muita juomapakkauksia eikä roskia.

Lajittele tölkit ja muovipullot erikseen ja palauta ne aina ehjinä, tyhjinä ja puhtaina.

LASIPULLOT
Palauta lasipullot lasiastiassa. Astiaan ei saa laittaa muuta lasimateriaalia, posliinia, keramiikkaa tai roskia.

HUOM! Lasipulloja ei saa palauttaa manuaalisäkissä. Lasinsirpaleet ovat turvallisuusriski sekä kuljettajalle että käsittelylaitoksen henkilökunnalle ja ne saattavat rikkoa laskentalaitteen. Mikäli palautus ei vastaa Palpan ohjeistusta, voi panttihyvitys palautuksesta jäädä saamatta.

Muistattehan noudattaa Palpan lajittelu- ja palautusohjeita kaikissa palautuksissanne.

Lisätietoa palauttamisesta

Palpa tiedottaa Kauppa - Maaliskuu 2018

22.03.2018

Palautusautomaatin toiminta, lajitteluohjeet ja hyvitysperusteet

Vastaanottaessaan juomapakkauksen palautusautomaatti tallentaa samalla tiedot kaupalle maksettavia tilityksiä varten. Tilityksiin ei vaikuta se, lajitteleeko automaatti pakkauksen pöydälle vai säiliöön.

Pöydälle lajitellut kaikki tölkit sekä Palpan panttimerkillä varustetut muovipullot palautetaan Palpa-laatikossa tai Automaattipalautussäkissä (siniset tekstit) ja lasipullot lasiastiassa.

Palpa-laatikossa tai Automaattipalautussäkissä saa olla sekä puristettuja ja puristamattomia pakkauksia (tölkkejä tai muovipulloja).

Manuaalisäkkiä saa käyttää vain kun pakkaus on palautunut ilman palautusautomaattia.

Palautusohjeet ovat saatavilla Palpan sivuston Materiaalipankista.

Palpa tiedottaa - Horeca Marraskuu 2017

04.12.2017

Tunnistetarrojen toimitusaikataulu muuttuu 11.12.2017 alkaen

Palpa lähettää tunnistetarrat palautuspisteille jatkossa maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin. Haluamme muistuttaa kaikkia palautuspisteitä tilaamaan tunnistetarrat ajoissa.

Tarroja voi tilata lisää Extranetistä (extra.palpa.fi) tai osoitteesta asiakaspalvelu@palpa.fi.
Käytättehän palautuksissanne ainoastaan oman yrityksenne tai toimipaikkanne tunnistetarroja.

 
Juomapakkausten lajittelu

Juomapakkausten oikeanlainen lajittelu ja palauttaminen ovat välttämättömiä niin materiaalin uudelleenkäytön kuin hyvitysten maksamisenkin kannalta.

Tölkit (TLK)
Tölkit palautetaan manuaalisäkissä. Säkkiin ei saa laittaa muita juomapakkauksia eikä roskia.

Muovipullot (KMP)
Palpan panttimerkillä varustetut muovipullot palautetaan manuaalisäkissä. Säkkiin ei saa laittaa muita juomapakkauksia eikä roskia.

Lasipullot (KLP)
Lasipullot palautetaan lasiastiassa. Astiaan ei saa laittaa muuta lasimateriaalia, posliinia, keramiikkaa tai roskia.

HUOM! Lasipulloja ei saa palauttaa manuaalisäkissä. Lasinsirpaleet ovat turvallisuusriski sekä kuljettajalle että käsittelylaitoksen henkilökunnalle ja ne saattavat rikkoa laskentalaitteen.
Mikäli palautus ei vastaa Palpan ohjeistusta, voi panttihyvitys palautuksesta jäädä saamatta.

Muistattehan noudattaa Palpan lajittelu- ja palautusohjeita kaikissa palautuksissanne.

Lisätietoa palauttamisesta  

Palpan Extranet 

Extranetissä palautuspiste voi mm. päivittää yhteystietoja, perustaa uusia Extranet-käyttäjiä, tilata lisää tunnistetarroja, tarkistaa palautustietoja, reklamoida puuttuvista palautuksista sekä ilmoittaa toiminnan lopettamisesta. Käyttäjätunnus ja salasana on lähetetty rekisteröitymisen yhteydessä.

Lisätietoa Extranetistä ja käyttäjärooleista
 

Palautustilitysten vastaanotto sähköpostitse

Palautustilitykset paperilaskuina vastaanottavat palautuspisteet voivat nyt halutessaan valita Extranetissä laskun toimitustavaksi sähköpostin. Tiedot voi päivittää Yhteystietojen hallinta -osiossa.

Palautuspisteelle lähetetään sähköposti, joka sisältää linkin avattavaan laskuun. Lasku lähetetään ainoastaan yhteen sähköpostiosoitteeseen.

HUOM! Ainoastaan pääkäyttäjä voi muuttaa laskun toimitustapaa ja sähköpostiosoitetta.

Palpa tiedottaa - Kauppa Marraskuu 2017

04.12.2017

Tunnistetarrojen toimitusaikataulu muuttuu 11.12.2017 alkaen

Palpa lähettää tunnistetarrat palautuspisteille jatkossa maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin. Haluamme muistuttaa kaikkia palautuspisteitä tilaamaan tunnistetarrat ajoissa.

Tarroja voi tilata lisää Extranetistä (extra.palpa.fi) tai osoitteesta asiakaspalvelu@palpa.fi.
Käytättehän palautuksissanne ainoastaan oman yrityksenne tai toimipaikkanne tunnistetarroja.

Juomapakkausten lajittelu

Juomapakkausten oikeanlainen lajittelu ja palauttaminen ovat välttämättömiä niin materiaalin uudelleenkäytön kuin hyvitysten maksamisenkin kannalta.

Tölkit
Tölkit palautetaan automaattisäkissä tai Palpa-laatikossa. Manuaalisäkissä palautetaan ainoastaan tölkit, joita ei ole palautettu automaatin kautta. Kuljetusyksikköön ei saa laittaa muita juomapakkauksia tai roskia.

Muovipullot (KMP)
Palpan panttimerkillä varustetut muovipullot palautetaan automaattisäkissä tai Palpa-laatikossa. Manuaalisäkissä palautetaan ainoastaan Palpan panttimerkillä varustetut muovipullot, joita ei ole palautettu automaatin kautta. Kuljetusyksikköön ei saa laittaa muita juomapakkauksia tai roskia. 

Lasipullot (KLP)
Lasipullot palautetaan lasiastiassa. Astiaan ei saa laittaa muuta lasimateriaalia, posliinia, keramiikkaa tai roskia.

HUOM! Lasipulloja ei saa palauttaa manuaalisäkissä. Lasinsirpaleet ovat turvallisuusriski sekä kuljettajalle että käsittelylaitoksen henkilökunnalle ja ne saattavat rikkoa laskentalaitteen.
Mikäli palautus ei vastaa Palpan ohjeistusta, voi panttihyvitys palautuksesta jäädä saamatta.

Muistattehan noudattaa Palpan lajittelu- ja palautusohjeita kaikissa palautuksissanne.

Lisätietoa palauttamisesta

Palpan extranet 

Extranetissä palautuspiste voi mm. päivittää yhteystietojaan, perustaa uusia Extranet-käyttäjiä, tilata lisää tunnistetarroja, tarkistaa palautustietoja, reklamoida puuttuvista palautuksista sekä ilmoittaa toiminnan lopettamisesta. Käyttäjätunnus ja salasana on lähetetty rekisteröitymisen yhteydessä.

Lisätietoa Extranetistä ja käyttäjärooleista

Palautustilitysten vastaanotto sähköpostitse

Palautustilitykset paperilaskuina vastaanottavat palautuspisteet voivat nyt halutessaan muuttaa Extranetissä laskun toimitustavaksi sähköpostin. Tiedot voi päivittää Yhteystietojen hallinta -osiossa.

Palautuspisteelle lähetetään sähköposti, joka sisältää linkin avattavaan laskuun. Lasku lähetetään ainoastaan yhteen sähköpostiosoitteeseen.

HUOM! Ainoastaan pääkäyttäjä voi muuttaa laskun toimitustapaa ja sähköpostiosoitetta.